Skip navigation EPAM

EPAM Partnerem Konferencji Koderek

Aktualność:

Ponad 120 wolontariuszy i 80 prelegentów wsparło konferencję Koderek, która odbyła się w listopadzie w Warszawie. Głównym celem wydarzenia było wprowadzenie dzieci i młodzieży w świat nowych technologii. EPAM wsparł inicjatywę, fundując nagrody w postaci kreatywnych zestawów LEGO.

Prelekcje oraz warsztaty organizowane w ramach Koderka mają za zadanie przygotować młodych ludzi do wyzwań przyszłości. Inspirują, promują przedsiębiorczość oraz kreatywne myślenie, tworząc jednocześnie przyjazne miejsce do dyskusji o nowoczesnej edukacji i wymaganiach jutra. 

Zestawy LEGO dla kreatywnych dzieciaków

Tegoroczna edycja konferencji obejmowała około 120 godzin zajęć z dziećmi, a zarejestrowało się na nią ponad 1000 osób. Firma EPAM Polska jako partner wydarzenia, przekazała kreatywne zestawy LEGO dla zwycięzców w konkursie prelekcji.

Koderek został zainicjowany w 2017 roku i obecnie jest jednym z projektów Fundacji Hybrydowej Szkoły. Do tej pory odbyło się 6 edycji stacjonarnych konferencji w różnych szkołach oraz 3 edycje online w trakcie pandemii. Łącznie, we wszystkich stacjonarnych edycjach wydarzenia wzięło udział ponad 2000 uczestników, blisko 300 prelegentów i trenerów oraz 300 wolontariuszy. 

Pomagamy dzieciom otworzyć drzwi do świata IT

Konferencja Koderek to nie jedyna inicjatywa wspierana przez EPAMersów, której celem jest zachęcenie małych dzieci do odkrywania inżynierii oprogramowania. W tym roku, po przerwie spowodowanej pandemią COVID-19, EPAM Polska wznowił warsztaty eKids w kilku miastach na terenie całego kraju.  

Globalny program EPAM eKids skierowany przede wszystkim do dzieci pracowników EPAM, zachęca maluchy i młodzież w wieku 7-16 lat do odkrywania świata inżynierii oprogramowania. W ramach akcji organizowane są zajęcia, podczas których uczestnicy uczą się kodowania, głównie w oparciu o wizualny język oprogramowania Scratch.

Dowiedz się więcej o inicjatywach CSR EPAM.

Chcesz dołączyć do naszego zespołu w EPAM? Zobacz wolne stanowiska.